پنج نکته در راهاندازی یک کسبوکار موفق
آیا شما در حال رویاپردازی برای فرار از شر شرکت و شروع کسبوکار خودهستید؟ آیا با ایدههای مختلف سروکار دارید اما در تلاش برای یافتن موردی هستید کهواقعا شما را جاودانه کند؟ من اینجا هستم تا به شما بگویم که بیش از حد فکر میکنید.در مسیر کسبوکار جدیدی که به آن علاقهمندید، پنج نکته وجود دارد که به شما کمک میکند.
-1 اقدام جانبی یا کار جانبی
در اغلب موارد ادامه دادن کار روزانهای که شروع کردهاید، مفید است.شما نمیخواهید همه چیز را یک دفعه نمایش دهید، زیرا تلاشهای جدید اغلب مملو از نااطمینانیهستند. قبل از اینکه بهطور کامل وارد کاری شوید، باید بهصورت جزئی با ایجاد اعتمادبهنفس،دانش و تجربه، شروع کنید. اگر بر اساس احساسات شغل خود را ترک کنید، ممکن است خود رادر موقعیت آسیبپذیری قرار دهید. به خودتان زمان بدهید. این مساله مهمی است که برایمحصول یا خدمتی که ارائه میدهید بازار را به درستی امتحان کنید. مطمئن شوید که ایدهشما مشکلی را حل میکند یا ارزشی را ایجاد میکند. شما میخواهید کالا یا خدمات غیرضروریایرا ارائه دهید، اطمینان حاصل کنید که به تعداد کافی افرادی وجود دارند که به محصولیا خدمت شما نیاز دارند و تمایل دارند که برای آن پول خرج کنند. با تمرکز روی کسبوکاربالقوه خودتان در شب و آخر هفتهها، شروع کنید. ببینید که چگونه رشد میکند و توسعهمییابد. وقتی یک کسبوکار کوچک را شروع میکنید این فرصت را دارید که ببینید آیا واقعاچیزی هست که موردعلاقه شما باشد یا خیر. شما نمیخواهید فقط برای یافتن کسبوکاری کهدر حقیقت آن چیزی نیست که علاقه به انجام آن داشته باشید، عمر و حساب پساندازتان راصرف کنید. تفاوت اساسی بین یک پروژه موردعلاقه و یک کسبوکار واقعی، فروشها و درآمداست. برای امتحان کردن پایداری کسبوکار بالقوه خود، به خودتان زمان بدهید.
-2با آن مثل یک کسبوکار رفتار کنید
وقتی کسبوکار خودتان را شروع میکنید، باانگیزه و سازماندهی شده باقیماندن، دشوار است. برخلاف نمونههای معمول، کارآفرینان متکی به خودشان هستند و کسینیست که به آنها بگوید چه کاری انجام دهند یا اینکه چه زمانی انجام دهند. همچنین تمرکزنکردن یا فراموش کردن اولویتهایی که کار جانبی هستند و تاکنون برای شما عایدی نداشتهاند،آسان است. این مساله مهمی است که درست از همان ابتدا به تلاشهای جدیدتان بهعنوانیک کسبوکار حرفهای نگاه کنید. درست همانند کاری که هرروز انجام میدهید، یک برنامهکاری با اهداف هفتگی، برای خود تنظیم کنید. اطمینان حاصل کنید که در تعامل با مشتریانو خریداران کاملا حرفهای عمل میکنید. شما میتوانید با استفاده از برنامههایی مانند HoneyBook شروعکنید. این برنامهها به کاربران کمک میکنند که گردش کاری و تعامل خود با مشتریان رابهصورت کارآتری سازماندهی کنند.
-3 اجرای برنامهها
قبلا برای اجرای یک برنامه در ابتدا به یک مکان فیزیکی احتیاج بود، امااغلب داشتن یک فضای مناسب برای شروع کار با هزینه بالایی همراه است که میتواند برایکسبوکار جدید دلهرهآور باشد. در حال حاضر، تعدادی ابزار در دسترس کارآفرینان وجوددارد که این امکان را به شما خواهد داد که بدون هزینههای بالا به مشتریان دست پیداکنید. این ابزارهای برخط به شما کمک میکنند که هر کاری، از تبلیغات ارزان کسبوکارخود گرفته تا ارتباط با مشتریان جدید را انجام دهید. اما یکی از بزرگترین منفعتهایابزارهای آنلاین، توان فروش محصولات در حداقل هزینه است. وبسایتهایی مانند Etsy، آمازون، Shopifyو eBay بهشما اجازه میدهند محصولات خود را بدون نیاز به ساخت وبسایت تجارت الکترونیک خود بهفروش برسانید.
-4 پشتیبانی بگیرید
تعدادی از سازمانها برای کمک به کسبوکارهای جدید، کارآفرینان و دیگرکسبوکارهای کوچک ایجاد شدهاند. در بین آنها اداره کل کسبوکارهای کوچک ایالاتمتحده (U.S. Small BusinessAdministration) وجود دارد. این سازمان دولتی تعدادی مرکز توسعه کسبوکارهایکوچک در ایالتهای کشور ایجاد کرده است که منابعی مانند برنامه توسعه کسبوکار، کمکتولیدی، وامهای مالی کمکی، کمک به تهیه و تنظیم قرارداد، کمک به تحقیقات بازاری وراهنمای مراقبتهای بهداشتی را ارائه میدهند. یکی دیگر از سازمانهای غیرانتفاعی ملیارائهدهنده خدمات، SCORE است که کارآفرینانرا با مربیان کسبوکار مرتبط میکند. علاوهبر این، کسبوکارهای جدید باید از فضاهایهمکاری استفاده ببرند. بسیاری از فضاهای همکاری علاوه بر ارائه خدمت بهعنوان یک محیطکاری بزرگ، منابع و فرصتهای یادگیری را برای اعضا فراهم میکنند. بهعلاوه، بسیاریاز سازمانها مناسب گروههای خاصی از کارآفرینی و نیازهای خاص آنها هستند.
-5 به همه بگویید
یافتن توازن بین تعامل با خریداران بالقوه و مشتریان و حفظ امنیت شغلی،برای شما مهم است. نباید نگران فاش شدن اطلاعات باشید، اما اطمینان حاصل کنید که کارفرمایانشما درباره تعهد شما سوال نمیکنند، هنگامیکه در مورد آن صحبت میکنید، تاکید بر اینکهاین یک پروژه جانبی» است، دارای اهمیت است. هنگامیکه شما بر جانبی بودن این اقدامتاکید میکنید، برای به اشتراکگذاری تلاشهای جدید خود با همکاران، دوستان و خانواده،درنگ نکنید. این مورد را در امضای ایمیل خود وارد کنید، به رسانههای اجتماعی و حتیدر مطبوعاتی که در انتظار منتشر شدن هستند، ارسال کنید. تا اندازهای که میتوانید،به سرعت به هر تعداد از افراد که میتوانید بگویید. شما هرگز نمیدانید که رشد یک کسبوکارجدید از کجا شروع میشود. هر چه پیامتان را بیشتر گسترش دهید، سریعتر رشد خواهید کرد.
منبعEntrepreneur :
هیچ روش واحدی برای برخورد با همه کارمندان وجود ندارد
کسبوکار ,یک ,جدید ,کاری ,کسبوکارهای ,میکند ,یک کسبوکار ,است که ,که به ,به شما ,وجود دارد
درباره این سایت